Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vyplatí se být Róm

Ano, vyplatí se být Rómem. Více v článku samotném. Jelikož jsem jmenováním osoby porušila Kodex, nahrazuji jej tímto pouhým konstatováním. V článku je dopsán zbytek.

A tak si tak vesele žijí...

 

 

Tento článek bych ráda věnovala především panu Patriku Bangovi, obhájci rómských práv. 

 

Děkuji.

Děkuji za Vaše články, ve kterých nám popisujete svou strastiplnou pouť životem, kdy jste byl v podstatě na každém kroku diskriminován Čechy.

Děkuji též za všechny bany, které jste Vy osobně udělil lidem z diskuze.

Dále bych ráda poděkovala za všechny zrušené diskuze. Přece není vhodné , abychom se svobodně a především negativně vyjádřili k tomuto tématu. Chápu.

Nevím, zda se sám považujete za Čecha, spíš mám dojem, že jste se ještě nenašel a velice tápete. A nejspíš se nenajdete nikdy. 

Ale hodně by mne zajímal Váš názor na události posledních dnů, týkající se rumunských Rómů na našem území.

Nebudu tady opakovat vše, co bylo napsáno,  jak se chovají, i když krátce snad: Jak je možné, že tito lidé se pohybují po našem území, obydlují, ničí, znečišťují chráněné přírodní území? Bezplatně, beztrestně?  

Viděla jsem okolí Počernického rybníka ve chvíli, kdy se odtud Rómové začali stěhovat na soukromý pozemek nejmenovaného muže, který (podle mého názoru) se chtěl pomstít svým sousedům, či sousedovi. Protože jinak by normálně uvažující člověk po shlédnutí toho, z čeho já jsem viděla pouhé  útržky, něco takového snad nikdy nemohl udělat, pokud by byl při smyslech.

Výkaly, kupy odpadků, to vše na území chráněné přírodní oblasti po těchto Rómech zůstalo. Úděsný pohled.

Jeden starosta si jistě alespoň částečně oddychl, i když ho čeká nelehký úkol, dát okolí rybníka do původního stavu, starostce v Husinci naopak přibyly vrásky na čele a s hrůzou očkává, včetně místních obyvatel, co bude dál. Nikdo neví, jak dlouho se zdrží, obyvatelé vesnice z toho opravdu nemají radost, to asi nemusím zdůrazňovat.

Navíc teď jsem se dočetla, že pronajatý pozemek se Rómům nelíbí, museli by ho pokosit. Takže táboří na obecním. Má snad ještě někdo pochyb o tom, že skutečně pouze chtějí, žádají, ale jakmile se objeví náznak práce, kterou by museli vykonat, opět se jim to nelíbí?  Přesunuli se raději na pokosený, čistý  obecní pozemek.

K tomu už opravdu není co dodat.  

Mezitím sem začínají přijíždět další "příbuzní?" - v pátek, čili dnes, budou již u Prahy. A přijedou další, jak již sami avizovali. Již nyní - pozn. autorky - najelo na obecní pozemek v Husinci dalších 14 aut

- Diskuze k článku o tomto tématu již byla zrušena

 

Co bude dál, se nedá odhadnout. Olašský "princ" je stále v kómatu, v kterém může setrvat měsíce...

Není pojištěn ani pro cesty v zahraničí, ani doma. Kdo jeho léčení zaplatí? Mám odpovídat? Asi to nemá cenu, úsměvné to opravdu není.

 

Pane Bango, teď na chviličku odbočím:

Všichni máme vzpomínky na dětství, já například, když jste si nedávno vyléval své srdce nad diskriminací Vaší osoby (člověk by málem uronil slzu), přispěju také, uvedu jen pár velmi krátce podaných případů z mého dětství, raného mládí, a přidám historku, která se přihodila mému synovi v jeho sedmi letech. 

Jako dítě jsem chodila občas nakoupit do malého krámku, několikrát mne obklopili Rómové, a sebrali mi všechny peníze (pravda, nebylo toho moc, ale strach jsem rozhodně měla), a nikdy nešetřili nadávkami završenými pár fackami.

Bydleli jsme v domě, kde bohužel bydlela i jedna rómská rodina, a to přímo u nás na patře, po každé výplatě jsme zažívali bezesné noci, neboť hlava rodiny pokaždé přišla v značně podnapilém stavu, všechno tam zmlátila na jednu hromadu, křik, jednoduše, nikdo z nás se neodvážil vyjít na chodbu.Když otevřeli dveře, linul se odtud nelibý zápach, který zamořil celý dům. Odpadky vyhazovali z okna na druhou stranu, kde nebyla ulice. Takovou skládku bych Vám přála vidět.

 

Jediné štěstí jsem měla ve škole, chodila jsem do školy s rozšířeným vyučováním jazyků, tam Rómové nebyli.

Když mi bylo 18, přepadly mne v parku tři Rómky, snad pro zábavu, netuším, začaly mi velmi hrubě nadávat, ta slova zde skutečně opakovat nebudu, párkrát si do mne praštily, natrhly mi ucho. Příjemný zážitek.  Já se nezmohla na nic, jsem prostě jiného založení.

Když bylo mému synovi sedm let,  kousek od domu ho chytili tři (jak jinak) opět Rómové, chtěli po něm peníze, výsledek, sebrali mu všechny drobné, zbili ho a utekli.

To jen opravdu jako velmi zkrácený náčrtek.

A takových zážitků mám nejen já víc. Naopak jsem si téměř jista, že většina z nás  nemá s Rómy dobré zkušenosti. Jen o tom nepíší.

Nejspíš teď namítnete, že tito rumunští Rómové nejsou ti "naši", ale ujišťuji Vás, jsou stejní. 

Všichni, ne -  téměř všichni, pouze čekají s napřaženou rukou, co jim stát dá, jak se o ně kdo postará. 

 

 

A já se dnes, v tento moment, ptám, KDO je tady diskriminován? A hned Vám odpovím, abych Vás ušetřila rozpaků. 

V dnešní době jsme diskriminováni my bílí, Češi, kteří pracují, musí za všechno platit, nedostanou NIC zadarmo. Alespoň já se tak cítím. Ano, CÍTÍM SE BÝT DISKRIMINOVÁNA RÓMSKÝM ETNIKEM.

 

Oproti tomu cikáni, a buďte tak laskav, pochopte, že tohle slovo není urážka,  vždyť oni sami si tak říkají, navíc toto označení je historicky dáno, jsou zvýhodňováni, a jak vidíme v poslední době, situace se zhoršuje, dovolují si čím dál, tím víc. Jak tohle skončí?

 

Na závěr: Víte, proč Vám děkuji?

Potvrdil jste mi nejen svými články, ale především Vámi udělenými bany, a to Vaší osobou s Vaším podpisem ( ač jste mne nedávno ubezpečoval, že "v drtivé většině případů" Vy diskuze necenzurujete - nebyla to pravda), že si nemáte na co stěžovat, Vy, ani Vaši spoluobčané - Rómové.  

 

A nemusíte mi oponovat, že jste mazal příspěvky, protože byly v rozporu s Kodexem, hrubé, rasistické.

Já je četla.  

 

Rovněž bych byla velmi ráda, kdybyste mi napsal (jak jsem již v úvodu uvedla), jaký názor na tuto situaci, týkající se rumunských Rómů, máte Vy.

Předem děkuji a spoléhám na Váš korektní přístup. 

 

P.S. Budu velmi zvědavá, jestli tenhle článek také smažete, a doufám, že ne.  


 

 

 

 

 

Autor: Daniela Koucká | pátek 31.7.2009 10:00 | karma článku: 46,81 | přečteno: 12304x
  • Další články autora

Daniela Koucká

Prezident ČR Václav Klaus : Co si o něm myslíte?

Václav Klaus jako rozporuplná osobnost - pro některé jako prezident nepřijatelný, pro některé výborný politik, diplomat, vlastenec. Jednoduše prezident, na kterého bychom měli být hrdí.

31.8.2009 v 12:30 | Karma: 23,46 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Politika

Daniela Koucká

Liverpool - město, které zrodilo Beatles

Liverpool je vcelku obyčejné město. Na první pohled. Když jej ale navštívíte a zůstanete pár dnů, projdete městem, poznáte, že všude, na každém kroku vás provází kapela, která se zapsala do dějin, a jejíž písničky žijí a budou žít dál. V r. 1940 se zde narodil John Winston Lennon.

10.7.2009 v 11:00 | Karma: 12,84 | Přečteno: 1705x | Diskuse| Ostatní

Daniela Koucká

Freedom - pro všechny v téhle těžké době - trocha odlehčení

Country music a hippies. Je v tom velký rozdíl? Co myslíte vy? Je a není. Mám ráda svobodu. Country music je možná pro mnohé jednoduchá, nezáživná.... Ale slova jsou upřímná, jasná a svobodná.. A čas hippies ...nezažila jsem, ale uchvacují mne jejich myšlenky :-) Budete číst a hlavně poslouchat? Je to jen na vás... Chcete slyšet jen tu hrůzu kolem nás? V tom případě .....Přepněte na jiný kanál.

8.7.2009 v 14:46 | Karma: 10,64 | Přečteno: 2091x | Diskuse| Společnost

Daniela Koucká

Kouzlo i realita Mexika - Yucatan

Město Merida na Yucatanu - čisté ulice a obílené domy jí přinesky přezdívku "bílé město".

15.4.2009 v 14:00 | Karma: 9,29 | Přečteno: 848x | Diskuse| Cestování

Daniela Koucká

Podle Paroubka jsem stupidní.

Nechápu, jak si vůbec může lídr politické strany takto urazit voliče. Je to ukázka jeho politické kultury. Vím, že bude napsáno mnoho článků na toto téma, plných politologických rozborů, příčin, proč volby do krajů dopadly tak, jak dopadly, já se uchyluji k popsání svých pocitů.

19.10.2008 v 8:50 | Karma: 32,47 | Přečteno: 1633x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3701x
Nadbytek neznamená bohatství